Respuestas de foro creadas

Viendo 11 entradas - de la 1 a la 11 (de un total de 11)
  • Autor
    Entradas
  • en respuesta a: Autoconciència i benestar #1466
    veronicalosa
    Superadministrador

    Moltes gràcies Anna per compartir exemples de cura personal!!

    en respuesta a: Des de quina emoció em relaciono amb…? #1465
    veronicalosa
    Superadministrador

    Moltes gràcies per compartir les vostres reflexions. Han aparegut aspectes molt interessants:

    Primerament, el fet de poder adonar-nos com “ancorem” determinats estats d’ànim a persones i/o contextos. També el fet que, si posem intenció, els podem canviar, “pausar”, o bé triar aquells entorns on ens sentim millor. Tal com diuen la Marina i la Verònica.

    Si bé és cert que ens podem contagiar de l’estat d’ànim que “es respira” (l’energia que hi ha, com diu la Sònia) als entorns amb els quals ens relacionem, qui té el poder de decidir des de quin estat d’ànim ens relacionem som nosaltres mateixes/os.

    Molt interessant també el que planteja la Yolanda quan pregunta si “sempre hi ha algun motiu anterior” a l’emoció que experimentem. No experimentaríem cap emoció diferent a la calma si el nostre organisme no considerés que és necessari fer algun ajust per tornar a l’equilibri. Per tant, experimentar qualsevol emoció diferent de la calma comporta que està succeint algun esdeveniment rellevant per al nostre benestar, siguem o no conscients. I com bé diu la Yolanda, en el moment que succeeix, ens pot passar desapercebut i aparèixer en un altre moment.

    A la propera sessió veurem precisament com evolucionen les emocions i com poden predir cap a quin sentiment derivaran si no les atenem.

    I finalment, molt valuós el que aporta la Sònia amb els rituals d’agraïment. Com veurem a la darrera sessió, l’agraïment és una de les fonts principals de benestar de la que ens podem nodrir.

    Continueu aquests dies prestant atenció a quines són aquestes emocions des de les quals us relacioneu amb les diferents persones i entorns, us recomano portar un diari i prendre nota d’aquestes reflexions.

    Bona setmana!

    en respuesta a: Mesurador d’estat d’ànim #1458
    veronicalosa
    Superadministrador

    Moltes gràcies novament Magda per compartir les teves reflexions. Gaudeixo molt de saber que la pràctica d’educació somàtica marca una diferència en el teu dia.

    Aprofito el teu comentari per aclarir que, tot i ser molt important saber identificar les emocions per poder-les gestionar, saber cultivar la calma ens possibilita tornar a ella malgrat no sapiguem identificar el que estem sentint en aquells moments.

    Amb aquestes classes estic tractant de facilitar-vos reflexions i, sobretot, pràctica per tal reconnectar i donar cada vegada més espai a aquest lloc de calma que existeix en cadascun/a de nosaltres. Lloc des d’on podem observar tot amb més serenitat, des d’on podem aprendre i prendre decisions més coherents amb la nostra autenticitat. Lloc al que podem accedir fent simplement una pausa i portant l’atenció al nostre cos, a la nostra respiració, al moment present.

    Que gaudiu d’unes bones i merescudes vacances!

    en respuesta a: Autoconciència i benestar #1448
    veronicalosa
    Superadministrador

    Molt bona reflexió Vicenç, aquí està la clau de la comprensió i gestió emocional! Contingut que farem a les properes sessions.

    Igualment us deixo algunes pistes per tal que aneu reflexionant: El “personatge” amb què ens hem identificat ha assumit com a pròpies una sèrie de prioritats (basades en valors, creences… majoritàriament apresses del sistema) i “fa” que actuem en coherència amb aquestes. Diem que “sentim” que aquestes són les nostres prioritats, però, ens hem aturat a qüestionar-ho i contrastar-ho amb el que sentim realment?

    Afegeixo alguns apunts als mateixos exemples del missatge anterior:

    “Quina és la intenció positiva (del personatge) cap a mi mateixa (cap a si mateix) de pensar més en els altres que en mi?”
    Algunes respostes podrien ser:
    – Un valor important per mi és ser útil pels altres, perquè ser útil em fa sentir satisfacció (benefici per a mi). Per això dedico energia a pensar com ajudar-los. (el meu personatge està identificat amb el valor de ser útil pel demès, i si m’ho torno a preguntar a mi mateixa? Continua sent igual d’important?)
    – Si penso en els altres, no em queda espai per pensar en mi. Evitar pensar en mi m’estalvia prendre contacte amb el que em resulta incòmode de mi mateixa. Evitar la incomoditat és un benefici per mi en aquests moments. (El personatge prefereix no sentir-se incòmode a haver de reflexionar sobre si mateix, i jo? què prefereixo?)
    Penso en els altres perquè això em provoca una sensació de control. Tenir sensació de control em dóna seguretat. Pel meu benestar, sentir seguretat és molt important (pel personatge és important sentir control, com és ara per mi?).

    Com ho veieu la resta?

    en respuesta a: Autoconciència i benestar #1445
    veronicalosa
    Superadministrador

    Bon dia Alba i moltes gràcies per compartir aquesta reflexió.

    Sovint, no entenem com és que adoptem comportaments i maneres de pensar que tenen conseqüències negatives sobre el propi benestar. Una manera d’afegir comprensió és valorant una hipòtesi que us plantejo: “DARRERE DE QUALSEVOL COMPORTAMENT HI HA UNA INTENCIÓ POSITIVA CAP A UN MATEIX”.

    Si aquesta hipòtesi fos certa, una pregunta a plantejar-se davant de qualsevol comportament que no entenguem seria: “quina és la intenció positiva cap a mi mateix/a d’aquest comportament o manera de pensar?”

    En la resposta a aquesta pregunta es desvelaran els valors i les prioritats amb què ara estàs funcionant.

    Aprofito l’exemple que comparteixes Alba:
    “Quina és la intenció positiva cap a mi mateixa de pensar més en els altres que en mi?”
    Algunes respostes podrien ser:
    Un valor important per mi és ser útil pels altres, perquè ser útil em fa sentir satisfacció (benefici per a mi). Per això dedico energia a pensar com ajudar-los.
    Si penso en els altres, no em queda espai per pensar en mi. Evitar pensar en mi m’estalvia prendre contacte amb el que em resulta incòmode de mi mateixa. Evitar la incomoditat és un benefici per mi en aquests moments.
    Penso en els altres perquè això em provoca una sensació de control. Tenir sensació de control em dóna seguretat. Pel meu benestar, sentir seguretat és molt important.

    A la sessió de demà compartim reflexions al respecte.

    Estic molt contenta i agraïda per tot el que esteu compartint!

    en respuesta a: Autoconciència i benestar #1443
    veronicalosa
    Superadministrador

    Moltes gràcies, Vicenç i Miriam pels vostres comentaris.
    El benestar és una sensació que ens pertany a tots i que, per tant, podem utilitzar en el moment que desitgem.

    Cal desenvolupar les condicions i l’espai perquè això pugui ser d’aquesta manera. Els exercicis proposats van en aquesta línia.

    També, com veurem a la sessió de divendres, cal dedicar espais diaris, encara que siguin només 10 minuts, per entrenar l’atenció, desenvolupar l’autoconsciència per tal que el benestar sigui una sensació disponible en la resta d’afers quotidians.

    Míriam, si et resulta difícil avaluar les àrees de vida amb puntuacions, també pots fer aquest l’exercici comptant el temps setmanal/mensual que dediques a cada àrea de la teva vida i avaluant quin seria el temps que t’agradaria dedicar-li. Una manera gràfica de representar-ho seria amb una rodona dividida en porcions de temps que representin el temps que dediques a cada àrea/rol, i una altra que representés la distribució desitjada. Ja em diràs si et resulta més fàcil!

    en respuesta a: Autoconciència i benestar #1439
    veronicalosa
    Superadministrador

    Bon dia Magda, moltes gràcies per plantejar aquesta pregunta. Estic convençuda que la majoria ens podem sentir identificats/des amb el que comentes. Què us sembla a la resta? us sentiu identificats/des?

    A la darrera sessió vàrem comentar com les condicions de dependència en les que naixem, que es prolonguen fins a l’etapa adulta, fa quasi inevitable que la nostra atenció s’automatitzi per estar adreçada cap a l’entorn i no cap a nosaltres mateixes. Per sobreviure, hem necessitat atendre i prioritzar a l’entorn. Això comporta molts avantatges, però també comporta una desconnexió poc conscient de nosaltres, si l’educació rebuda no ha facilitat les eines adequades (i això ens ha passat a tots perquè no ha estat fins els anys 90 que hem començat a tenir coneixements respecte a la importància d’educar les emocions).

    Un cop arribada a l’edat adulta i l’assoliment de major autonomia respecte a l’entorn, és el moment de reentrenar l’atenció per tal de poder escoltar i atendre les pròpies necessitats.

    Assolir el maneig de la pròpia atenció esdevé clau en aquest procés de transició i comporta temps i molta pràctica. Per tant, practicar la paciència i renunciar a l’exigència seran uns bons aliats en aquest procés.

    El que és important tenir present és que no cal desconnectar de la societat per connectar amb tu mateixa, sinó aprendre a diferenciar les necessitats de la societat que assumeixes com a pròpies respecte de les teves reals.

    En conclusió, cal fer un procés de reaprenentatge des de 3 vessants, no només mental:

    1. A través de l’entrenament de l’atenció. Les pràctiques com l’atenció plena i les pràctiques d’autoconsciència a través del moviment ho habiliten. (cos)
    2. A través de l’observació i la reflexió sobre el sentit d’identitat, valors, creences desenvolupades fins al moment, per avaluar si continuen sent vigents per tu. I, si no continuen vigents, iniciar un camí d’exploració sobre quins són els que ara tries per construir la vida que vols. (ment)
    3. Desenvolupant el coneixement i la pràctica sobre el maneig de les pròpies emocions, aprenent com aquestes constitueixen la brúixola més fiable a seguir en aquest camí de reaprenentatge. (emocions)

    Tot ho anirem abordant en les properes sessions.

    Aprofiteu per plantejar els dubtes i compartir reflexions que puguin aparèixer amb els exercicis. Això ens aporta valor a tots/es!

    en respuesta a: Práctica diaria de educación somática #1024
    veronicalosa
    Superadministrador

    Muchas gracias Xavier por compartir tu experiencia. Puedes probar a realizar la práctica sentado a un palmo de distancia y de espaldas a una pared y apoyando solo la zona alta de tu espalda y dejar que las manos descansen. Puedes colocar un cojín entre la zona lumbar y la pared si se resiente esta zona. De esta manera podrás experimentar la práctica dando más espacio al abdomen y liberando la tensión de los hombros por la presión de las manos. Si lo pruebas ya me dirás qué tal. ¡Buena práctica!

    en respuesta a: Práctica diaria de educación somática #888
    veronicalosa
    Superadministrador

    Buenos días, dejo un enlace que hoy nos ha compartido Xavier, participante de las clases en directo: Wendy Hasenkamp: “The Science of Meditation: Overview of Contemplative Science”

    en respuesta a: Práctica diaria de educación somática #706
    veronicalosa
    Superadministrador

    ¿Qué tal la práctica? Cuéntame qué tal la experiencia tanto si vienes a las clases en directo como si practicas por tu cuenta con las clases grabadas. ¿Cómo te sientes durante el día? ¿Te llaman la atención los movimientos de tu cotidianidad que están relacionados con la práctica? ¿Trasladas las recomendaciones del buen movimiento a tu vida cotidiana? Ir lento, mientras sea fácil, sin forzar, sin entrar en dolor, sin seguir un modelo, explorando tu propio movimiento, manteniendo la atención en cómo haces lo que haces, sin utilizar más tensiones de las necesarias….
    ¡Comparte tu experiencia y sigue poniendo tu bienestar en movimiento!

    en respuesta a: Workbook La vida que quieres #705
    veronicalosa
    Superadministrador

    Bienvenida/o al foro! Si has empezado a trabajar con el Workbook, cuéntame qué tal la experiencia, si te está aportando claridad sobre aspectos importantes a atender.
    Te animo a compartir reflexiones, dificultades que hayas podido tener, dudas… esto le puede servir a l@s demás!

Viendo 11 entradas - de la 1 a la 11 (de un total de 11)