Inicio Foros Autoconsciència i benestar Autoconciència i benestar Respuesta a: Autoconciència i benestar

veronicalosa
Superadministrador

Molt bona reflexió Vicenç, aquí està la clau de la comprensió i gestió emocional! Contingut que farem a les properes sessions.

Igualment us deixo algunes pistes per tal que aneu reflexionant: El “personatge” amb què ens hem identificat ha assumit com a pròpies una sèrie de prioritats (basades en valors, creences… majoritàriament apresses del sistema) i “fa” que actuem en coherència amb aquestes. Diem que “sentim” que aquestes són les nostres prioritats, però, ens hem aturat a qüestionar-ho i contrastar-ho amb el que sentim realment?

Afegeixo alguns apunts als mateixos exemples del missatge anterior:

“Quina és la intenció positiva (del personatge) cap a mi mateixa (cap a si mateix) de pensar més en els altres que en mi?”
Algunes respostes podrien ser:
– Un valor important per mi és ser útil pels altres, perquè ser útil em fa sentir satisfacció (benefici per a mi). Per això dedico energia a pensar com ajudar-los. (el meu personatge està identificat amb el valor de ser útil pel demès, i si m’ho torno a preguntar a mi mateixa? Continua sent igual d’important?)
– Si penso en els altres, no em queda espai per pensar en mi. Evitar pensar en mi m’estalvia prendre contacte amb el que em resulta incòmode de mi mateixa. Evitar la incomoditat és un benefici per mi en aquests moments. (El personatge prefereix no sentir-se incòmode a haver de reflexionar sobre si mateix, i jo? què prefereixo?)
Penso en els altres perquè això em provoca una sensació de control. Tenir sensació de control em dóna seguretat. Pel meu benestar, sentir seguretat és molt important (pel personatge és important sentir control, com és ara per mi?).

Com ho veieu la resta?