Inicio Foros Autoconsciència i benestar Autoconciència i benestar Respuesta a: Autoconciència i benestar

veronicalosa
Superadministrador

Bon dia Alba i moltes gràcies per compartir aquesta reflexió.

Sovint, no entenem com és que adoptem comportaments i maneres de pensar que tenen conseqüències negatives sobre el propi benestar. Una manera d’afegir comprensió és valorant una hipòtesi que us plantejo: “DARRERE DE QUALSEVOL COMPORTAMENT HI HA UNA INTENCIÓ POSITIVA CAP A UN MATEIX”.

Si aquesta hipòtesi fos certa, una pregunta a plantejar-se davant de qualsevol comportament que no entenguem seria: “quina és la intenció positiva cap a mi mateix/a d’aquest comportament o manera de pensar?”

En la resposta a aquesta pregunta es desvelaran els valors i les prioritats amb què ara estàs funcionant.

Aprofito l’exemple que comparteixes Alba:
“Quina és la intenció positiva cap a mi mateixa de pensar més en els altres que en mi?”
Algunes respostes podrien ser:
Un valor important per mi és ser útil pels altres, perquè ser útil em fa sentir satisfacció (benefici per a mi). Per això dedico energia a pensar com ajudar-los.
Si penso en els altres, no em queda espai per pensar en mi. Evitar pensar en mi m’estalvia prendre contacte amb el que em resulta incòmode de mi mateixa. Evitar la incomoditat és un benefici per mi en aquests moments.
Penso en els altres perquè això em provoca una sensació de control. Tenir sensació de control em dóna seguretat. Pel meu benestar, sentir seguretat és molt important.

A la sessió de demà compartim reflexions al respecte.

Estic molt contenta i agraïda per tot el que esteu compartint!